sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

Kevättä !

Lähdimme pääsiäisenä etsimään kevättä golf-reissulle Portugaliin. Mä olin tosin ihan turistina matkassa :) Hotellimme oli nimeltään Penha Longa ja sijaitsi hieman sivussa kaikesta, mutta upeaa luonnonpuistoaluetta se oli. Miinuksena tosiaan oli se että sieltä ei päässyt kuin taxilla muualle ja kun minulla sitä aikaa päivisin riitti, niin poikkeuksetta joka päivä ajelin taxilla pitkin ja poikin. Aloitusmaksu taisi olla 3,90€ että ei kuitenkaan mitään superkallista kuitenkaan !

Heti ensimmäisenä päivänä googletin missä sijaitsee lähin Primark-liike ja lähdin sinne shoppailemaan koska en ollut koskaan aikaisemmin käynyt kyseisessä liikkeessä. Blogeista vaan lukenut mitä kaikkea ihanaa (ja halpaa!) siellä on. Siellä vierähti useampi tunti, niin paljon kaikkea kivaa löysin ! Ihan turhaan edes pakkasin mitään vanhoja kesävaatteita mukaan, kun ostin niin paljon uusia !

Nämäkin läpökkäät Primarkista 1,50€ :D

Lähdin useampana päivänä jo aamulla taxilla paikkaan nimeltä Cascais, joka oli aivan ihana pieni kalastajakylä. Päivä meni rannalla helposti, välillä kävin syömässä, välillä kahvilla ja jäätelöllä ja sitten takaisin rannalle x-asentoon.

Mä en ole lomalla mikään nähtävyyksien perässä juoksija. Tykkään vaan chillailla ja hengailla rannalla, uida ja ottaa aurinkoa.Siksi olikin tosi mahtavaa että mies oli päivät pelaamassa niin sain tehdä juuri mitä itse halusin. Portugal (ainakin ne alueet jossa me olimme) oli todella turvallinen. Yksin liikkuessakaan ei ollut kertaakaan turvaton olo.

Tällaisen tervehdyksen laitoin facebookiin :D

Iltapäivällä tulin yleensä reissuiltani hotellille ja pelaajatkin tulivat kierrokselta pois. Hetki lepäiltiin altailla ja spa:ssa ja sitten lähdettiin yhdessä syömään illalla. Portugal on kyllä aivan ihana paikka ! Kummatkin tykkäsimme kovasti. Päätin että tänne haluan tulla uudelleen ja ottaa lapset mukaan, niin että hotelli sijaitsee juuri siellä Cascaissa. Siitä on erittäin helppo liikkua junalla, vaikkapa Lissaboniin.

Tämä loma teki todella hyvää, sillä nyt alkoivat koulussa viimeiset rutistukset ennen kesälomaa. Ja tosiaan, mulla ei ole lomasta tietoakaan, aloitan kesätyöt heti kun koulu loppuu ! No onhan onneksi viikonloput ja illat aikaa nauttia siitä kesästä :)