tiistai 29. marraskuuta 2016

Jouluisia tunnelmia.


Jos et pidä joulusta ja varsinkaan siitä hössötyksestä, skippaa tämä! :D



Minä aloitin #jouluhömpän jo marraskuun alussa. Olen joulu-ihminen suurella sydämellä ja nautin valmisteluista suunnattomasti. Joulu tuntuu tulevan joka vuosi niin äkkiä ja vielä nopeampaa se menee ohitse. Tykkään siitä että saan valmistella ja tunnelmoida joulua jo hyvissä ajoin. 
 Meidän jouluperinteet toki hakevat hieman uomiaan, missä joulu milloinkin vietetään. Asiaan vaikuttaa toki se että lapset ovat vuorotellen aatto-illan isällään ja minulla. Tänä jouluna lapset tulevat aattoillaksi ja ovatkin uuteen vuoteen saakka. Ihan mahtavaa että saadaan viettää yöpaita + joululeffa + suklaaöveripäivät yhdessä 💗




Facebookissa on ryhmä meille kaikille jouluhömppääjille ja siellä on melkein 70 000 jäsentä. Sieltä olen saanut monen monta ideaa, mitä olen päässyt jo toteuttamaan. Mun mieheni on liikuttavan iloinen näistä hömpötyksistä ja sanoo aina että ihana nähdä kuinka hyvälle tuulelle sä tulet. 




Soodatakinaa on kokeiltu pariinkin kertaan, oikeanlainen massa on vielä hakusessa. Ensimmäisellä kerralla onnistui todella hyvin ja toisella kerralla massa oli niin tönkköä että hermostuin ja pyörittelin siitä vain palloja ja liimasin ne kuivuttuaan yhteen lumiukoksi. Kolmas kerta toden sanoo ? Tänään tuli ebay:sta tilaamani jouluiset muotit, viikonloppuna oli ajatus kokeilla uudelleen.

Mä suosin joulukalentereissa aina itsetehtyjä. Onhan niissä vääntämistä ja askartelua, mutta onhan se nyt ihan parasta päästää luovuus valloilleen ! Lapsille löytyy kalenteri jossa on pieniä leluja, suklaita, runoja, lupauksia yhteisistä kivoista jutuista ja pieniä lahjoja. Ja tänä vuonna askartelin kalenterin myös Lassille. Mitäpä tätä sen kummemmin kuvailemaan, 24 syytä miksi rakastan sinua! 


 

 Eräänä vapaapäivänä olin laatinut tiukan aikataulun kouluhommille, aloittaisin aamusta ja sitä rataa. Sähkökatkos puuttui peliin heti kun avasin tietokoneen. No ei hätää, onhan mulla akkua ! No mutta hei, eihän netti toimi ! Sähkökatko kesti puoli tuntia ja hammastahnan kanssa touhusin kaksi tuntia 😄
Maalasin ensin sormin eräälle irralliselle vanhalle ikkunalle jouluista maisemaa. Siitä tuli niin kökkö että en edes ottanut kuvaa. Sitten keksin maalata siveltimellä ja homma alkoi toimia paljon paremmin ! Maalasin yläkerran rappujen vanhaan ikkunaan tämän tekstin ja heitin vielä jouluvalot päälle. Aika tehokas sähkökatko sanoisin !




Nyt on viimeiset puristukset koulun kanssa ennen lomia ja mulla onkin ruhtinaallinen melkein kuukauden joululoma ! No puolet siitä uhrataan opinnäytetyön kirjoittamiselle mutta silti on aikaa rentoutua ja viettää joulua ! 💑



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti